CVIČENÍ HOGUDO


UKÁZKY CVIKŮ

CVIK PRVNÍ
 
Cvik Býček (první z 27 cviků z tzv. Bronzové brány)
 
Účinky cviku Býček:
* výraznější prokrvení štítné žlázy a pozvolné zlepšení funkce štítné žlázy
* větší odolnost získají horní cesty dýchací (výborné jako prevence proti nastydnutí)
* při pravidelném cvičení Býčka zmizí kašel
* zlepší se celková imunita těla
* při pravidelném cvičení nastane psychická vyrovnanost, vnitřní klid, odstraní se psychická tenze, nemotivované vnitřní duševní napětí
* zlepší se činnost nadledvinek a pohlavních žláz
* odstraní se dvojitá brada, zpevní se svalstvo krku
 
 
Meditativní vstup do cviku Býček:
V klidu a tichu si sedneme tak, aby náš trup byl ve vertikální poloze. Soustředíme se, uvolníme svaly.
Představíme si, že náš krk je zahalený do měkké, příjemně teplé šály. Soustředíme se na oblast krku.
Všude v našem těle a v hrtanu zejména narůstá pocit příjemného tepla, pohody, uvolnění, klidu. Náš hlas je najednou trochu hlubší.
 
V myšlenkách jsme soustředění na hrtan a vyjádříme vděčnost a naše velké díky svému hrtanu, cévám i žílám, které skrze něj procházejí, děkujeme žlázám, které se tam nacházejí, krčním mandlím, děkujeme celému hrtanu za to, že nám pomáhá jíst, mluvit, polykat... Po malé chvilce tohoto soustředění pocítíme lehké zahřátí v oblasti hrtanu, je to jemná pozitivní energie, která se tam usídlila....
 
Potom se zhluboka nadechneme a zhluboka vydechneme (1x). Pocítíme klid a pohodu. 
 
Pohybová fáze cviku Býček:
První pohybová část:
Nadechneme se a s pozvolným, plynulým, dlouhým nádechem pomalu zakláníme hlavu. Když nádech vyvrcholí, začneme hlavu zase pomalu předklánět před sebe a to tak, abychom současně s výdechem pomalu předkláněli hlavu dopředu. Nakonec hlavu pomalu skloníme dolů tak, aby se brada co nejvíce přiblížila (nebo i dotkla) hrudní kosti.
Tento pohyb (záklon hlavy - nádech plus předklon hlavy - výdech) uděláme 8x.
 
Druhá pohybová část: 
Stočíme jazyk do ruličky a se stisknutými rty ho přitiskneme k hornímu patru. Dýcháme klidně nosem. Vydržíme tak asi 15 až 20 vteřin.
 
Třetí pohybová část:
S nádechem zakloníme hlavu. Nádech vrcholí v záklonu. S výdechem předkláníme hlavu dopředu, diagonálně, až do té polohy, že přitiskneme (nebo co nejvíce přiblížíme) levou spodní hranu brady k levé klíční kosti. V této poloze - úplný výdech. Opět s pozvolným nádechem zakláníme hlavu dozadu, nádech vrcholí v záklonu. Potom s pomalým, pozvolným nepřetržitým výdechem pomalu hlavu diagonálně předkláníme až do polohy, kdy pravou hranu brady přitiskneme (nebo co nejvíce přiblížíme) k pravé klíční kosti. V této poloze - úplný výdech. Oba tyto diagonální pohyby opakujeme minimálně 8x, lépe alespoň 14x až 15 x.

************************************************************************

CVIK DRUHÝ
Cvik Studna a hřebec (cvik čtvrtý z tzv. Bronzové brány)